Ushbu tartib "EMPIRE CERT" Sertifikatlash organida shikoyatlar va apellyatsiyalar
bilan ishlash tartibini belgilaydi
Shikoyatlarni ko‘rib chiqishAriza beruvchi JKga murojaat qilishdan oldin, shikoyatni bevosita JK JKga berish orqali quyida bayon etilgan tartibni amalga oshirishi kerak.
Ariza beruvchi shikoyat yoki apellatsiyani bevosita OM TB direktori nomiga beradi, unda:
shikoyat yoki e’tirozning predmeti bayon etiladi;
- mojaroning potensial ishtirokchilari aniqlanadi;
- ariza beruvchining arizadan oldingi va sertifikatlashtirish organiga shikoyat bilan murojaat qilishga sabab bo‘lgan voqealarda ishtirok etishi tavsiflangan;
- yechim taklif etiladi (zarurat tug‘ilganda).
Yozma murojaatlar xat-xabarlar uchun mas’ul bo‘lgan shaxs tomonidan qabul qilinib, u darhol direktorga yuboriladi. Murojaatni olgandan so‘ng, direktor MS OS rahbari bilan birgalikda uning mohiyatini o‘rganadi. Agar murojaat MS OSning sertifikatlashtirish bo‘yicha faoliyatiga taalluqli ekanligi tasdiqlansa, ular ko‘rib chiqish uchun qabul qilinadi.
Shikoyat MS OS direktori tomonidan ma’lumotlar bazasida ro‘yxatdan o‘tkazilganidan keyin u kelib tushgan paytdan boshlab 2 kun ichida ko‘rib chiqiladi.
MS OS o‘z faoliyatida boshqa majburiyatlar bilan bir qatorda kelib tushgan murojaatlarni (shikoyatlar yoki apellatsiyalarni) ko‘rib chiqish vakolatiga ega bo‘lgan Xolislik kengashi bilan hamkorlik qiladi.
MS OSga yozma murojaatlar qabulxona orqali direktor yoki uning vazifasini bajaruvchi shaxsning rezolyutsiyasi bilan kelib tushadi.
Nazorat qiluvchi (nazorat qiluvchi) organlardan OAVning faoliyatidan qoniqmaslik to‘g‘risida ma’lumot kelib tushganda, ushbu yozishmalar davlat organlari bilan yozishmalar sifatida ro‘yxatga olinadi va ushbu tartib bo‘yicha shikoyat sifatida ko‘rib chiqiladi.
Shikoyatlarni ko‘rib chiqish ketma-ketligi:- murojaatni ro‘yxatga olish;
- shikoyatlarni baholash (ko‘rib chiqish imkoniyatini aniqlash);
- apellatsiyani baholash (ko‘rib chiqish imkoniyatini aniqlash).
Murojaatlarga nisbatan qarorlar qabul qilishMurojaatlar bo‘yicha qarorni xolislik kengashi qabul qiladi, u murojaatlarni ko‘rib chiqishga vakolatli va murojaatlarga nisbatan qaror qabul qilish uchun barcha zarur ma’lumotlarni (iloji boricha) to‘plash va tekshirish uchun mas’ul hisoblanadi.
Murojaatlarni qanoatlantirish bo‘yicha qarorlar murojaat predmeti bilan bog‘liq sertifikatlashtirish bo‘yicha faoliyatda ishtirok etmagan shaxs (lar) tomonidan qabul qilinadi, ko‘rib chiqiladi va tasdiqlanadi.
Xolislik kengashi qarorni majlisda ham, yozishmalar orqali ham oddiy ko‘pchilik ovoz bilan qabul qiladi. Rais ovoz berishda ishtirok etmaydi. Biroq, agar ovozlar teng bo‘lib ketgan bo‘lsa, qarorni rais qabul qiladi.
Kengashning xolislik bo‘yicha qarori murojaatlar berilgandan keyin bir oydan kechikmay chiqariladi.
Agar ikki hafta ichida nizolashuvchi tomonlardan MS OSga e’tirozlar kelib tushmasa, qaror qabul qilingan hisoblanadi.
Mo‘ljallanayotgan qaror yoki harakat shikoyatchi tomonidan ma’qullangan taqdirda, ular MS OS faoliyatiga murojaatlar bo‘yicha Bayonnomani rasmiylashtirgan holda amalga oshiriladi.
"Shikoyatlar yoki apellatsiyaga nisbatan chiqarilgan qaror" bo‘limida murojaatlarni ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha qabul qilingan qaror ko‘rsatiladi.
Agar shikoyatni bergan shaxs MS OS nomidan xolislik bo‘yicha Kengashning qaroriga rozi bo‘lmasa, shikoyat ochiq qoladi, shikoyatni bergan shaxs esa harakatlarning muqobil shakli - apellyatsiya berish haqida xabardor qilinadi.
Agar nizolashuvchi tomonlardan biri Apellyatsiya natijalari bo‘yicha xolislik kengashining qaroriga rozi bo‘lmasa, u 15 kun ichida O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligiga muvofiq vakolatli organlarga murojaat qilish huquqiga ega.
Murojaatlarni ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha javobni murojaat beruvchiga yuborishMurojaatlarni ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha xolislik bo‘yicha Kengash kotibi ariza beruvchiga xolislik bo‘yicha Kengash qarorini ko‘rsatgan holda MS OS faoliyatiga murojaatlar bo‘yicha Bayonnoma shaklida javobni shakllantiradi va masalani nazoratdan chiqaradi.
"Shikoyat yoki apellyatsiya predmetining tavsifi" bo‘limida OAV faoliyatiga doir murojaatlar bo‘yicha bayonnomada murojaatlarda bayon etilgan faktlarni tasdiqlovchi yoki rad etuvchi faktik ma’lumotlar, OAV harakatlarida qoidabuzarliklarning mavjudligi yoki mavjud emasligi ko‘rsatiladi.
MS OA va uning xodimlari xatti-harakatlari (harakatsizligi) yuzasidan yozma javobda asoslantirilgan murojaatlar e’tirof etilgan taqdirda, ko‘rsatilgan xatti-harakatlar (harakatsizlik) ning tahlili natijalari, shuningdek ko‘rilgan chora-tadbirlar to‘g‘risidagi axborot shakllantiriladi.
MS OS faoliyatiga doir murojaatlar bo‘yicha bayonnoma ariza beruvchiga yuborilishidan oldin u tanishish va tasdiqlash uchun direktorga taqdim etiladi.
Murojaat, agar rejalashtirilgan tuzatish harakatlari arizachini qoniqtirsa va unga rejalashtirilgan chora-tadbirlar bajarilganligini tasdiqlovchi materiallar bilan yozma javob yuborilgan bo‘lsa, mazmunan ko‘rib chiqilgan hisoblanadi. Ariza beruvchi ko‘rib chiqish natijasidan norozi bo‘lgan taqdirda:
- shikoyatlar, u apellyatsiya berish huquqiga ega;
- O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligi doirasida vakolatli organlarga apellyatsiya berish huquqiga ega.
Murojaatlarni ko‘rib chiqish bo‘yicha materiallar (qo‘shimcha xat, MS OS faoliyatiga doir murojaatlar bo‘yicha bayonnoma, MSni sertifikatlashni o‘tkazish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish sifati to‘g‘risidagi so‘rovnoma va murojaatlar bo‘yicha materiallar) "Buyurtmachilarning qoniqqanligi" papkasi-registrida shakllantiriladi.
Kelib tushgan murojaatlarni ko‘rib chiqish bo‘yicha ma’lumotlar, shu jumladan berilgan va asoslangan shikoyatlar yoki apellyatsiyalar soni, ularni ko‘rib chiqish samaradorligini baholash, OAV rahbari yoki sifat bo‘yicha menejer rahbariyat tomonidan tahlil qilish bo‘yicha yig‘ma hisobotni kiruvchi ma’lumotlardan biri sifatida shakllantiradi.
Buyurtmachi yoki apellatorni xabardor qilishRasmiy shikoyat yoki apellatsiya olinganligini tasdiqlash maqsadida xat-xabarlar uchun mas’ul shaxs rasmiy shikoyat yoki apellatsiya olinganligi to‘g‘risida 2 (ikki) kun ichida yozma bildirishnoma tayyorlaydi, bu bildirishnoma ariza beruvchiga yoki apellatsiyachiga pochta jo‘natmalari yoki elektron pochta orqali yuboriladi.
Manfaatdor tomonlar 5 kun oldin apellatsiyani ko‘rib chiqish sanasi va rejalashtirilayotgan kun tartibi to‘g‘risida xabardor qilinadi.
Shikoyat yoki apellatsiyani ko‘rib chiqish jarayoni tugagandan so‘ng, xolislik bo‘yicha Kengash kotibi murojaatni ko‘rib chiqish natijalari va qabul qilingan qarorni ushbu hujjatlashtirilgan tartib-taomilda belgilangan muddatlarga muvofiq asosli/asossiz deb topish to‘g‘risidagi jarayon tugagandan so‘ng murojaatni taqdim etuvchiga rasmiy javob yuboradi.
Rasmiy xabarnoma ariza beruvchiga yoki apellatsiyachiga pochta jo‘natmalari yoki elektron pochta orqali yuboriladigan OAV faoliyatiga doir murojaatlar bayonnomasiga ilova qilinadigan xat-xabarlarni rasmiylashtirishdan iborat.
Murojaatlar muddatidan oshgan taqdirda, murojaatlar kelib tushgan kundan keyingi kundan boshlab bir oylik muddat tugashidan kamida besh kun oldin mas’ul shaxs tomonidan bir oylik muddatning o‘tganligi sabablari va bunday harakatlarni amalga oshirish muddatlari yoki murojaatlarni mazmunan ko‘rib chiqish muddatlari to‘g‘risida yozma xabarnoma yuboriladi.
Agar murojaatlarni baholash natijasida uning asossizligi aniqlansa, xolislik kengashi kotibi ro‘yxatga olingan kundan boshlab 10 ish kuni ichida yozma javob tayyorlaydi, unda murojaatlarni qabul qilishni rad etishni asoslovchi dalillarni, zarurat bo‘lganda, ish talablarga muvofiq bajarilgan tegishli guvohnomalar yoki normativ hujjatlarga havola qilgan holda ko‘rsatadi.
Murojaatlar qabul qilingan taqdirda Kengash raisi xolislik bo‘yicha OAV TB rahbarini xabardor qiladi, u quyidagi harakatlarni amalga oshiradi:
- shikoyat yoki apellatsiya kelib tushgan ishlarni, agar sabablari aniqlanmagan va bartaraf etilmagan bo‘lsa, to‘xtatadi;
- shikoyat yoki apellatsiyaga taalluqli faoliyat sohasini rejadan tashqari tekshiradi;
- bevosita aybdorlarga nisbatan (zarurat bo‘lganda) ma’muriy tusdagi ta’sir choralarini ko‘radi;
- shikoyat yoki apellatsiya qabul qilinganligi to‘g‘risida murojaat qiluvchiga xabar beradi va ushbu muammoni hal etish bo‘yicha takliflar bilan uzr so‘raydi.
Murojaatlar bilan ishlash jarayonidan qoniqish darajasini baholashOliy Kengashning Tarafsizlik kengashi shikoyat yoki apellyatsiya beruvchi to‘liq qanoatlantirilgunga qadar shikoyatni hal qilishning barcha mumkin bo‘lgan ichki va tashqi manbalari tugagunga qadar shikoyatni ko‘rib chiqishdagi taraqqiyot monitoringini davom ettiradi.
Shuningdek, OM o‘z faoliyatida muntazam ravishda so‘rovnomalar o‘tkazish yo‘li bilan sertifikatlashtirish xizmatlari buyurtmachilarining qoniqish darajalarini aniqlash bo‘yicha muntazam chora-tadbirlarni amalga oshiradi.
So‘rovnomani o‘tkazish sifat bo‘yicha menejer tomonidan elektron pochta orqali yoki boshqa usulda amalga oshiriladi, ya’ni buyurtmachiga SMni sertifikatlash bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish sifati to‘g‘risida So‘rovnoma taqdim etiladi, unga u ham yozma javob beradi.
MS OS rahbari kelib tushgan murojaatlarni, ularning sabablarini quyidagi maqsadlarda tizimli tahlil qiladi:
- tuzatish harakatlarini ishlab chiqish;
- jarayonni o‘zgartirish zaruriyatini aniqlash;
- shikoyatlarni ko‘rib chiqish sohasidagi siyosat va maqsadlarni o‘zgartirish zaruriyatini baholash.
Jarayonning belgilangan talablarga muvofiqligi SM OT boshqaruv tizimining ichki auditlari doirasida tekshiriladi.
Shikoyat yoki apellatsiyani tahlil qilish va qayta ishlash natijalariga ko‘ra, shikoyat yoki apellatsiyaning yuzaga kelishi va amalga oshirilgan harakatlar to‘g‘risidagi axborotni faoliyatini takomillashtirish va shikoyatlar yoki apellatsiyaning takrorlanishining oldini olish maqsadida OAVning barcha xodimlariga yetkazish zarurligi to‘g‘risida qaror qabul qiladi.
Agar biron-bir taraf MSKning xolislik bo‘yicha kengashi qaroridan qoniqmasa, nizoni ko‘rib chiqishda ishtirok etuvchi manfaatdor taraf ushbu nizoni ko‘rib chiqish to‘g‘risidagi ariza bilan bevosita yuqori turuvchi instansiyaga (akkreditatsiya, notifikatsiya organi va h.k.) murojaat qilishi mumkin.
Shikoyat va apellyatsiyalar paydo bo‘lgan taqdirda, sizdan shikoyat/apellyatsiya mazmunini va arizachining aloqa ma’lumotlarini ko‘rsatgan holda yozma shaklda quyidagi manzilga yuborishingizni so‘raymiz:
empirecert@gmail.com, shuningdek,
Toshkent shahri, Yunusobod tumani, Shahriston MFY, Shahriston ko‘chasi, 89-uy. Shikoyat/apellyatsiya berish tartibi haqida batafsil ma’lumotni quyidagi raqam orqali olishingiz mumkin
+998 (90) 321 11 55IzohShikoyat unga sabab bo‘lgan hodisa sodir etilgan sanadan e’tiboran 30 (o‘ttiz) kun ichida berilishi kerak. Shikoyatni ko‘rib chiqish muddati u kelib tushgan va ma’lumotlar bazasida ro‘yxatdan o‘tkazilgan paytdan boshlab 2 (ikki) kun. Dastlabki javob arizachiga shikoyat kelib tushgan vaqtdan boshlab 5 kun ichida yuboriladi.